Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024

Ανακύκλωση προϊόντων από διάσημους οίκους μόδας της Γαλλίας μετά την εφαρμογή νέας νομοθεσίας

Στον υπερβολικά λαμπερό κόσμο της γαλλικής βιομηχανίας πολυτελείας, οι οίκοι μόδας και υψηλής ραπτικής προτιμούσαν να καταστρέφουν τα απούλητα προϊόντα τους αντί να τα προσφέρουν σε εκπτωτικές τιμές. Ωστόσο, οι εποχές αλλάζουν ειδικά με την εφαρμογή νέας νομοθεσίας για τα απορρίμματα και πλέον οι διάσημοι οίκοι είτε κάνουν δωρεές είτε ανακυκλώνουν και διαχειρίζονται τα αποθέματά τους πιο προσεκτικά.


«Είναι ένα θέμα που έχει γίνει σημαντικό σήμερα», είπε η Τζούλι Ελ Γκούζι, εμπειρογνώμονας σε είδη πολυτελείας στο πρακτορείο συμβούλων Cultz. Επισήμανε το σκάνδαλο στον οίκο Burberry όταν η βρετανική βιομηχανία αποκάλυψε ότι είχε καταστρέψει απούλητα είδη 28 εκατομμυρίων λιρών (38 εκατομμύρια δολάρια, 34 εκατομμύρια ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες) το 2017.

Οι πολυτελείς οίκοι δίνουν περισσότερη προσοχή στο θέμα τώρα, δήλωσε ο Arnaud Cadart, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στο Flornoy με έδρα το Παρίσι.

Ο όμιλος Kering, στον οποίο ανήκουν μεταξύ άλλων οι μάρκες Gucci, Saint Laurent και Balenciaga, έχει επενδύσει στην τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να διαχειρίζεται καλύτερα τα προϊόντα του. Στον ανταγωνιστή της LVMH, τον μεγαλύτερο όμιλο πολυτελείας στον κόσμο που περιλαμβάνει μεταξύ πολλών άλλων τις Louis Vuitton, Dior και Celine, η διευθύντρια περιβαλλοντικής ανάπτυξης Helene Valade δήλωσε ότι το επιχειρηματικό μοντέλο πολυτελείας είναι στενά προσαρμοσμένο στη ζήτηση.

Οι σχεδιαστές έχουν επίσης αρχίσει να χρησιμοποιούν ανακυκλώσιμα είδη για τις δημιουργίες τους. Είδη από παλιές συλλογές, αχρησιμοποίητα υφάσματα που κρέμονται, υπολείμματα δέρματος πλέον χρησιμοποιούνται ευρέως στους διάσημους οίκους.